fredag 30 maj 2008

Solen skiner,

himlen är blå, vad det är skönt att leeeva då!!!!!!

Nu blir det ett sånt däringa långt inlägg med många bilder för jag har inte haft tid i veckan att lägga in dom. Vädret är helt gudomligt, jag spenderar kvällarna med en vattenkanna i handen alternativt en gräsklippare.
Ville först visa mina planteringslådor, som det har börjat växa i. Så här såg det ut i söndags:

Det växer så det knakar måste väl snart kupa potatisen.......
Sen har jag påbörjat ett jätteprojekt, vårt halvmåneland som sträcker sig längs hela långsidan på huset, dvs 20 m. Det har väl inte rensats på gräs på kanske 10år och nu håller grästuvorna på att kväva dom blommor som växer där. Jag vågade inte ta det tidigare i år för jag visste inte vilka blommor som fanns och var.

En liten början.....

En gräsdjungel med gul vallmo!
I helgen ska jag fortsätta med det här jag kom inte så många kvadrat i veckan. En kväll försvann till gräsklippning, vad glad jag var när driften på hjulen försvann och jag fick putta gräsklipparn genom 10 cm högt gräs i ungefär två timmar......... ¤%*§¤%&.... eller nåt tyckte jag då......
Hoppas att ni alla får en underbar helg!
Stor Kram!

5 kommentarer:

Inne o uteliv sa...

Hej!
Vilka fina planteringslådor du gjort. Visst är det kul att se hur det man planterat växer.
Oj, vilket land du har att rensa, ta det lugnt i värmen. Men det blir fint när det är klart.

Ha det så bra.
Kram!

Guldkorn i min vardag! sa...

Hejsan, vad kul det är att se hur det växer i lådorna hos dig, ska nog plantera sallad iaf. till nästa helg.
Jag beundrar ditt tålamod med ogräset 20 m....
Ha det bra ute i solskenet!
Kram Ulla-Bella

Gårdsromantik sa...

Hjälp så mycket gräs.

Så där ser det ut i mina rabatter vid affären - kallar det för blomsteräng så känns det bättre.

Kram Maud

Lina sa...

Oj oj oj! Förstår vad du skall pyssla med under dina sex veckors semester..... Härliga pallkragar!!

Kram

My Lovely Things sa...

Hej annika!!
åh jag tycker attert hus är så vackert..verkligen en fin gård..

Men vilket jobb du har framför dig med rensning av det fina halvmåne rabatten..Men det kommer bli fantastiskt fint när det blir färdigt..

Så trevligt med lådodling..
Hoppas att allt är bra med dig..
kram anna