fredag 15 augusti 2008

Källaren..

Vi hade jättemycket planer för sommaren, men inte riktigt för källaren. Den anmälde sig dock första semesterdagen och det var bara att hugga i.
Oljetank och panna åkte ut, det putsade taket bröts ner, plank och kolstybb i taket sågades ner och bars ut, golvet bilades upp och grävdes ur och till sist gjöt vi nytt golv.....
Det låter inte som så mycket men jag lovar att jag hade träningsvärk i flera dagar. Vi gjorde dessutom inte allt själva, sambons underbara familj kom och hjälpte till att bära ut all betong och lera. Det hade aldrig gått utan dom och det tog två dagar fast vi var sex stycken som slet.
Så till alla er som inte planerar att göra nåt sånt här, räkna med mycket tid och slit!!!
Putsat tak komplett med halm, hönsnät och tiotusen spikar... suck

Dammigt blev det, det var svettigt i andningsmask men helt klart en upplevelse att gå runt och se ut och låta som Darth Vader i flera dagar...... ha ha


Betongen på väg in!

Min älskling och en av våra underbara vänner kämpar i värmen med att stocka av betongen. Det var 33 grader varmt dagen när vi gjöt och i källaren vart det säkert 45.....


Nu väntar vi på att det ska torka ut så det färdiga resultatet dröjer ett tag.
Ha det bra,
Kram

5 kommentarer:

Lina sa...

Hej och hå!! Gjuta utan Lina expert??? Va hur kunde ni! ;) Ja ghar fått ditt mail, har inte hunnit svara. Lovar att höra av mig nästa vecka! Hoppas att du ahr det bra! Kram Lina, Hälsa J

Inne o uteliv sa...

Vilket jobb ni gjort! i hettan. Kul att läsa lite om dig.
Ha en trevlig helg!
Kram Åsa

Millas hem sa...

Hej!
Ja, det är riktigt kämpigt när man är "mitt i" allt det där med renoveringarna. Men så fint det kommer att bli sen!
Kram Camilla

Elzie sa...

Låter inte som mycket jobb??????? Jag tycker det lät jättemycket jag och säkert tungt jobb också. Hoppas träningsvärken hunnit lägga sig och att du får en bra vecka.
Kram Elzie

Anonym sa...

Hej!! Vad kul att se att fler gör samma jobb som vi.Vår golvplatta står och torkar just nu. hur mycket grävde ni ur? Vi tog ut en halvmeter och då har vi en källare 115 m2, ville inte ens räkna hur många skottkärror det blev....
Har ni lagt golvvärme?? Det gjorde vi och jag längtar tills man kan kliva ur duschen och det är varm om fötterna.
JAg ska följa med spänning förtsättningen.
Kram Marit