torsdag 12 februari 2009

Trädgårdsfunderingar..

När solen skiner styrs alltid, av någon konstig anledning, mina tankar in på trädgården. Hittills har väl det mesta trädgårdsarbetet utförts inne i mitt huvud men nån gång ska de väl bli i praktiken också.

Just nu virvlar tankarna kring en tråkig enebuske vi har i ena hörnet ut mot vägen. Den är mindre upplyftande men väldigt omtyckt. I den tar allehanda djur till sin flykt när det är rovfåglar i farten. Det är fasaner, rapphöns, harar och alla våra småfåglar som kurar därinne.

Det senaste halvåret har vi haft väldigt mycket rovfågel, sparvhök, glada, ormvråkar och om vi inte hade helt fel tom en kungsörn. Så busken får inte tas bort utan den ska ersättas av något lika skyddande och då har vi tänkt oss en rhododendron.

Jag har tittat runt och det finns ju en hel uppsjö av olika sorter, så man kan välja en klassisk lila...




eller någon av dom här skönheterna.......























Sen vill jag någonstans i trägården trycka in lite cornell, vackraste röda färgen tycker jag!!!



Hmmmmm, ja det är mycket att fundera över........


Ha det så bra!
Kram

1 kommentar:

Cin sa...

Ja visst innebär solen att trädgårdsfunderingarna kommer igång på allvar, men nu när det är så mycket snö känns det långt borta.

Önskar dig en skön helg och en mysig alla hjärtans dag.
Kram Cin.