fredag 15 januari 2010

Nya tider!!


Oj oj oj vad tiden rusar iväg!!!!


De där "hönorna" visade sig vara tre tuppar och två hönor och dessutom riktiga broilers..... När vi slaktade två av tupparna i augusti vägde dom 6,5 och 7 kg, det är lika stort som en gås!!!
Tyvärr dog den ena hönan och den andra blev tagen av minken, så jag bytte bort min stora jättetupp mot en spräcklig Orpington-tupp och sen hjälpte min jättegulliga granne mig så jag fick en liten höna med. En liten grönvärpare, hon lägger gröna ägg, utan stjärt... hihi jag ska försöka ta kort nån dag när hon inte är så rädd för mig längre....
Renoveringen tar sig framåt, gaveln är helt klar så när som på ytterdörren. Men vi har blivit av med ställningen iallafall och bara det är skönt. Mitt i allt i höstas började min älskade sambo bygga hundgård. Låter enkelt men när man först ska riva ett mjölkrum, byta hela träväggen bakom och lägga plattor, så tar det lite tid så vintern hann komma innan han hann klart.

Gaveln i augusti.

Jag har haft en väldigt lugn höst eller rättare sagt jag har varit lugn. Jag upptäckte i september att jag var gravid och det mesta av hösten har försvunnit i en dimma av illamående och trötthet. Men det är över nu och jag kan verkligen njuta av den här graviditeten!!

Som ni förstår har det varit mycket att tänka på under hösten men nu ska jag ta tag i min blogg igen och framförallt ta lite mer foton och visa!!



God fortsättning till er alla!!

Stor Kram

Annika

2 kommentarer:

Lina sa...

Låter fint det!! Vill se mer! Måste ta tag i mig och fara ut till dig på en kopp, så kan man ju få se det live!!

Cin sa...

Hej! Där är du ju! :) Kul att även du ska ta tag i din blogg igen. Det kommer snart mer info om hur jag tänkte lösa det där med lösenord - och självklart får du läsa vidare.

STORT grattis till magen! Så roligt.
Kram Cin.