torsdag 11 september 2008

Min svarta skönhet!!!

Vissa dagar är bara lite värre än andra. Imorse vaknade jag med ett ryck, jag tyckte att jag precis hade lagt mig och fällt ner locken när klockan ringde. Så morgonen var lite lagom yrvaken, sen lyckas en medarbetare köra över mig i ett beslut. Jag vart tvärarg men sa inget.... jag brukar göra så och sen ringer jag och spyr ut allt hos nån vän, syster eller föräldrar och sen känns det bättre och personen ifråga får aldrig reda på att jag varit arg........

Idag blev jag nog lite mer tillmanglad än jag brukar för jag beslöt mig för att hålla ilskan kvar och åka tillbaks och säga min mening. Det gick alldeles utmärkt, jag dog inte, världen föll inte samman och jag var inte tvungen att flytta ur landet..... för det är ju sånt som kan hända om man säger vad man tycker och tänker.... ha ha ha...

Så nu är dagen lite bättre än den började och jag har fått ägna en liten stund åt min blogg.

Min helg var kul kul kul, jag var på loppis. Den hölls på grannstället och jag fyndade verkligen, jag köpte mig ett piano!!!!!

Endast 400 pix för denna skönhet tillsammans med en mindre resväska plus en papplåda full med noter. Gamla tyska orkesternoter i mängder, alla stycken är inte kompletta men oj vad det ska användas notblad till pyssel och annat.



Alldeles underbart slitet och använt!!!


Det är ett Zimmerman från Leipzig och jag klinkar lite varje kväll... (fast det är totalt ostämt) det får stå i ett hörn tills vi hittat var det hör hemma. Tur att loppisen var så nära för det var inte det lättaste att lyfta och förflytta....puh...

Det var min helg. Så som alla helger borde vara.........

Ha det bra, Stora kramar

Annika

3 kommentarer:

Lina sa...

Oj då!! I dubbel bemärkelse..... Tur att det löste sig med beslutet och pianot är jätte fint! Jag har ett hemma som väntar på att få komma till Halland, så fort vi byggt ut dvs....Ha en bra helg!

Änglahem sa...

Vilket fynd!!! Grattis! nu får du ju se till att få det stämt så att du kan bli pianomästarinna!*tihi*...kan du spela? Det har jag önskat mig sen jag var liten...ett eget piano....aldrig fått något...*suck* och kan därmed inte spela heller*buhuuu*.

Det var bra gjort av dig att säga ifrån, det är ju som du säger att man tror att världen ska gå under, iaf att man nog måste fly landet!*tihi*

Ha en skön helg!!

Kram, Ulrika

Li@n sa...

Hej svejs...här har jag aldrig varit innan...ja det där med pianon. Min gubbe avskyr milt sagt uttrycket "Ta det piano" hur 17 ska man kunna göra det när de väger 3 ton minst!? Det var ett elände att få in vårt i huset och när jag prompt skulle ha upp det på övervåningen fick han snudd på spelet...deklarerade irriterat efteråt att när pianot någongång framöver ska ut ur huset ska han personligen skicka det genom balkongdörren. Det kan ju vara en upplevelse att beskåda det men vi får tro att det inte kommer hända de närmaste 200 åren.

Ha det gott//
L