måndag 15 september 2008

Nu är hösten här!!


Jaha, nu är det helt officiellt.. Hösten har anlänt..
Hur vet jag detta??? Jo .. jag har haft långkalsingar på mig i tre dagar i rad och det kan därför inte räknas som en statistisk avvikelse.
Så ni som undrar om värmen kommer tillbaks..... Nej, inte efter långkalsingarna är på, nu åker dom inte av förrän till påsk....... haha haha.... OBS för alla oroliga, jag sover inte i dom och dom tvättas regelbundet ....hihhihi..
Behöver jag tillägga att jobbar utomhus?????
Fast just nu är det inte bara ute det är kyligt. Vi rev ut värmepannan i våras och har klarat oss utan värme på elementen hela sommaren och just nu håller jordvärmen på att installeras. Men tills det är klart så fryser vi, i helgen kom höstkylan och nu är innetemperaturen 17 grader.
Jag känner mig otroligt hipp här vid köksbordet iförd mössa och raggsockar och jag håller fingrarna väldigt nära tangentbordet för det värmer så gött. Min älskade svåger ringde och berättade hur gott det knastrade i deras vedspis... :( tur för honom att dom bor så långt borta....... hmmmm
Hoppas att ni har en riktigt härlig måndag!
Stora Kramar,
Annika

3 kommentarer:

Guldkorn i min vardag! sa...

Här har det hänt saker under sommaren ser jag, härligt med nyskördade morötter. På tal om kallingar så börjar det nog vara dags för att ta på sig ett par. Vi har redan minusgrader på nätterna, så hösten har gjort sitt antågande på riktigt här.
kram Ulla-Bella

Elzie sa...

Huga! Jag hoppas verkligen ni har fått in värmen nu. Här har det bara varit +9 grader mitt på dan. Ingen värmebölja precis!!
Vad härlig bannern ser ut nu. Jättefint med den "gamla" färgen.
Hoppas du har en bra kväll.
Kram Elzie

Inne o uteliv sa...

Ja, nu är hösten här. Mysigt tycker jag. Hoppas bara ni fått värme i huset igen.
Vad gott med egna morötter!

Ha det så bra!
Kram Åsa