måndag 3 november 2008

Ett år har gått!



Ett år har gått sen vi flyttade in, tom lite till. Vi hade så mycket planer då och nu när vi tittar tillbaks inser man vilken tidsoptimist man är.
Men jag gjorde en lista på allt vi gjort och det är inte så lite som det känns,
  • Taket är riktat förstärkt och utbytt.
  • Källaren är utriven, urgrävd och omgjuten.
  • Jordvärme är indragen.
  • Har grävt in och kopplat in kommunalt vatten.
  • Målat det mesta av virket till nya fasaden.
  • Rivit ut inredningen i ladan.
  • Tilläggsisoleringen är påbörjad
Ungefär såhär mycket hinner man med på ett år när man gör det själv, jordvärmen är det enda inlejda jobbet.
Här är lite bilder på då och nu.

Sommaren 2007

November 2008


Jag längtar till nästa år när jag kan visa huset med den nya fasaden och dom nya fönsterna!!
Jag flyttade in alla mina krukväxter igår och hittade den här lilla vännen som tyckte att den andra november var en utmärkt dag att blomma.

Även lobelian verkar trivas i kallt men soligt väder. Flera minusgrader och strålande solsken, en helt underbar söndag. Min längtan efter jul kom av sig lite i helgen när allt var så bra som det var men den kommer nog igen!


STORA KRAMAR


5 kommentarer:

Elzie sa...

Jag tycker ni har varit superduktiga under året som gått. Det är ju inga smågrejer ni sysslat med precis.
Ett vackert gammalt hus ni har köpt. Och det krävs säkert jordvärme, måste kosta en förmögenhet att värma upp det!!
Ja, här har jag både blommor och knoppar på mina Winchester Cathedral, trots att vi haft -8 grader vissa nätter. Inte klokt!
Hoppas du har en bra dag.
Kram Elzie

Lina sa...

Det är så bra att summera ibland, för då inser man att man faktiskt gjort en hel del, fast att det inte känns så alltid! Ha en superbra dag!

Inne o uteliv sa...

Ni har ju hunnit med jättemycket med tanke på att ni gör det själva. Det är inga små saker precis. Huset ser fint ut med det nya taket. Ska bli så spännande att få se det med den nya färgen.

Ha det så bra i novembermörkret!
Kram Åsa

Lilla Blanka sa...

Hej Annika!

Ni har hunnit jättelångt på ett år med huset..det är så himla fint!

Jul-längtan ja, jag tror att bloggvärlden är full av jultokiga tjejer som just nu har huvudet fullt av alla julideer och pyssel och sånt :)

Kram
Mia

Cin sa...

Visst hinner man mycket på ett år, men jag håller med om att man är tidsoptimist. :) Går nog aldrig över...

Titta in hos mig, jag har en utmaning till dig.

Kram Cin.