fredag 12 februari 2010

Att bo på landet...

... i ett gammalt hus är spännande nästan jämt. I förgår var jag i källaren och upptäckte att trycket på värmesystemet var halverat, så jag drog upp det. En sekund senare ylar min sambo uppifrån att jag ska stänga av vattnet eller sluta med vad jag höll på med.....Då har ett element på ovanvåningen frusit sönder och när jag drog på trycket forsade vattnet ut och skapade ett mindre vattenfall ner på nedervåningen.

Kul ... en onsdagskväll halv nio med tio minus ute ... Att 6 liter vatten kan verka så mycket, det var ungefär så mycket som jag moppade upp från golvet.

Nåja, tur att vi var hemma när det hände och tur att inget inne i huset är renoverat, så fukten torkar ut och fläckarna i taket får vi leva med..... vi har en annan sen innan i vinter i ett annat rum från när ett avlopp i bjälklaget gav vika i kylan.

Vi är rutinerade ...




Tuppen är döpt, tack Catrin!! Ossi får han heta ... Ossi och Esmeralda!!



Om ni får chansen att se Buddy Holly - the musical, se den! Vi såg den i söndags på Halmstad Arena och det var riktigt röj. Brolle är så fantastiskt duktig och hela ensamblen för den delen, biljetterna var dyra men jag är glad att vi köpte dom i slutändan var det värt varenda korvöre. Rock'n roll ...


KRAM

PS. Vi kommer nog få en liten rocker för kotten sparkade i takt till det mesta som spelades .. :) DS.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha! Vad bra att jag kunde hjälpa till. Ossi och Esmeralda, härligt. :)

Mindre kul med läckan dock... Tur som sagt att ni var hemma, tänk var det kunnat sluta annars.

Ha en härlig helg.
Kram Catrin.

Elzie sa...

Inte alltid så lätt att bo i gamla hus, haha. Här försöker man göra något bra så blir det bara pannkaka av alltihop. Men som sagt, ni har inte renoverat än och det var nog tur. Annars hade nog det hela inte varit så lustigt.
Härliga namn på djuren. Esmeralda tror jag aldrig jag hört en höna heta tidigare.
Hoppas ni har en bra helg.
Kram Elzie