söndag 18 maj 2014

Blå, blå himmel

Idag har verkligen regnet öst ner, men det är väl knappast vad jag kommer ta med mig från den här helgen.
Det kommer snarare leva kvar ett minne av en intensivt blå himmel, en sol som värmde och en mer och mer övertygande tanke om att det känns som sommar. 



Vi planterade plommonträd. Plantering av fruktträd eller vilka träd som helst föregås alltid undantagslöst av att jag och sambon stegar omkring och utvärderar olika placeringar. Vi ställer oss på tänkt placering och diskuterar vad det kommer att skymma eller skugga, vi pekar med hela handen och försöker se utsiktslinjer och vi måttar med armarna hur stora träden kommer att bli.

Vi ser nog väldigt roliga ut men hittills har vi inte ångrat någon gjord placering av träd så det fungerar.



Det bästa med hela helgen var ändå att jag fick en date med en jag älskar på tu man hand, middag och bio. Vi fick strosa genom stan och prata om ditt och datt och bara njuta av att göra något tillsammans som vi inte gjort på väldigt väldigt länge. Lycka.


PS. Om någon undrar, Godzilla är inget mästerverk och 3D fungerar sådär när filmstjärnan ska tänkas vara 100 m.. :)DS.

Inga kommentarer: