måndag 28 januari 2008

Lite tak och lite rötägg!


Helgen har ju nästan blåst bort men lite har ändå hänt.

Jag har lärt mig att bo på landet är trevligt, 97% av alla som finns vill en väl. Men så är det dom där sista få individerna, rötäggen som bara är ute efter att såra en och göra oss illa. Människor som inte fattar att allt vi vill är att få renovera vårt hus i fred och leva vårt liv.

Sura gubbar som tror att bara för att man är ny är man opålitlig och inkompetent. Jag har lärt mig att man ska aldrig köpa gård med gällande arrenden eller andra kontrakt för den delen för risken är att man blir bunden till människor, otrevliga människor som man annars hade bett att dra åt fanders!

Jag fattar inte hur man kan bli så bitter och trångsynt att man ger sig ut för att såra (med rena personangrepp) någon man inte träffat, knappt pratat med och än mindre känner.

Dom tråkiga händelserna gav ingen vidare energi, men vi har ändå pysslat vidare på taket. Lite pannor kom på och sambon fick mig att krypa ända upp på nocken trots att jag är lite harig på den där höjden.

En liten bild på vindmölleland som vi bor mitt i!

Hoppas att ni alla har en riktigt go måndag!

Kram

3 kommentarer:

Guldkorn i min vardag! sa...

Förr var det handslag som gällde, nu ska det vara kontrakt på allt! Låt inte dom där 3% rötägg förstöra din energi det är dom inte värda. Följde det med kontrakt på arrende när ni köpte huset? Människor som suger energi ska man passa sig för, det finns alldeles för många surputtar som inte gör annat än gnäller. Jag tycker ni har varit duktiga med takläggningen en annan törs inte opp på en stol knappt.
Ge ert ställe din energi iställt det är så himla fint!
Tiden löser säkert ert problem.
Kram Ulla-Bella

Ann-Catrin sa...

Usch vad trist när bittra männisor får ta så mycket energi från er.
jag hoppás verkligen det löser sig..så nu får göra ert tak klart.
många kramar a-c

Cin sa...

Ja, det finns nog få saker som tar all energi från en när man stöter på sådana typer. Man får försöka göra sig själv en tjänst och glömma så fort det bara går!
Hoppas dina trevlig grannar/arbetskamrater/vänner snabbt får dig på bättre humör.
Ha en bra tisdag!
Kram Cin.