onsdag 2 januari 2008

Julen som svischade förbi...

Som alla andra år längtar man till julen och sen kommer den och är förbi på ett ögonblick. SÅ sitter man där och undrar om man hängde med riktigt....

Iår eller f'låt förra året 2007 då... gjorde vi som vi brukar och startade med att griljera skinkan på lillejulafton.

Den blev bra iår med, fast vi inte följde alla råd Carl-Jan Granqvist gav på radion......

Efter inrådan från en god vän inhandlades lite kransar på hemtex som tillsamans med ett rött sidenband fick dekorera våra spegeldörrar. En i köket och två i salongen, dom är så verklighetstrogna att min mor stod och petade på dom utan att upptäcka att det är fejkkransar! Tack Lina!



















Julafton firades som jag tidigare berättat hos föräldrarna och det blev alldeles underbart lugnt och skönt. Många julklappar fick vi, jag och sambon, till huset. Spadar, krattor, sekatörer och mycket mer, så nu ska trädgården få sig en upprustning!!!

Gladast i jul är nog ändå den här lilla gynnaren som vi tyckte va alldeles för söt för att släppa till katterna......

....... och sen tycker jag nog att Sune är tjock nog som han är!!!!


Vildast var Pluto ett riktigt yrväder till Border Collie som fick oss att gå en lång runda på juldagen!! Välbehövligt efter all julmat.....

Jag hoppas att ni som jag fast den var kort ändå hade en underbar jul!

Kram

Inga kommentarer: