fredag 21 december 2007

Nu har vi ljus....


Äntligen är granen inne.

Julefriden gick nästan och dränkte sig i ån på köpet...... men efter en timmes brottningsmatch med gran och julgransfot så stod den ändå där, rak som en fura!!!! Iår var det verkligen inte lätt att hitta någon disneygran i skogen, men mitt hjärta slår för den stackars gran vi drog hem. Vacker är han inte men men han sprider julstämning och har man rövat bort han ur skogen så får man ta med han hem..... EN gran är alltid en han.... för dom sticks... hi hi

Lite julklappar slogs in medan jag grävde i min Aladdinlåda.... smask..tejpa....smask ... knyta...klippa.... Varför har den franska nougaten försvunnit????
Sen lyckades jag tappa brinnande lack på handen så jag har en urtjusig blåsa nu..... lite arbetsskador får man kanske räkna med..


Det börjar kännas att det är jul.. smilbanden går uppåt mest hela tiden...

Idag är sista arbetsdagen innan jag ska ha hela 23 dagars semester, HELT Underbart!!! Äntligen ska man få lite tid över att hälsa på familjen och bara va!!!
Ha en helt underbar fredag för det har jag!
Kram

8 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, det ser underbart ut! Jag håller på för fullt med julgodis och luktar ljuvligt!

Lina sa...

Det blev jätte fin!! Vi måste försöka komma och se den live!! God Jul min kära vän!

Lilla Blanka sa...

Hittade till din blogg idag, vad fint ni bor och vilken härlig gran ni har fått tag på!
Mia

Ann-Catrin sa...

Underbar gran...och du! var försiktig med lacken..jag lyckade klara mig i år faktiskt utan blåsor...så vackra paket och mysig stämning detråder här.
Stor kram A-C

Karin i Villa Grå sa...

Ha en riktigt god jul och mys allt du orkar!

Många kramar, Karin

Cin sa...

Som vår stackars gran då, såg så fin ut där i mörkret men inte lika fager när vi kom hem i lampans sken! :) Men som du säger så sprider den julstämning ändå.
God Jul!! Kram Cin.

Eva i Halmstad sa...

God Jul på dej så här liten sent, skönt med så lång ledighet framför sej.
Hade gott, njut och må väl,
Eva

cicci sa...

God fortsättning och hoppas du överlevt julen utan fler blåsor och sticksiga barr! Va härligt med så mycket ledighet, då ska du fixa massvis på huset antar jag?
Kram Cicci