onsdag 5 december 2007

Huset

Vi såg annonsen redan i våras men jag tyckte det var dyrt och det såg risigt ut, även om vi letade efter ett renoveringsobjekt så såg det inte alls lockande ut. Men så skulle iväg och titta på ett annat hus hos samma mäklare och då tyckte vi att vi lika gärna kunde åka och titta på det där risiga huset för titta kostar ju inget och när man har letat hus i flera år är lite smått desperat. Alla som letat hus vet vad jag menar. :)

När vi svängde in på gården sa jag högt " Åh Herre Gud, det här kommer att gå fort!!"

Bilden visar vad jag såg...

Foto: Annika

Men så blev det så där som det blir ibland, vi gick in och blev dödstysta båda två. Vi sa nog inget till varandra på ett bra tag, men vi var överens om att vi hittat vad vi letat efter. Sedan förlorade vi budgivningen och var besvikna hela semestern men två dagar innan min födelsedag ringde mäklaren och berättade att dom andra dragit sig ur och vi fick köpa om vi ville! Snacka om världens bästa present!!!

Så i september fick vi äntligen vår gård, den kostade mycket mer än vad vi tänkt pga all mark men snubblar man över sitt drömhus så får det svida lite.... Vi flyttade in till oktober och upptäckte direkt att hösten är nog den sämsta årstiden att köpa hus för båda jobbar heltid så det är alltid mörkt när vi är hemma. Man kan säga att jag har en väl utvecklad relation till min uppladdningsbara ficklampa, ha ha. Att lära sig ett nytt hus kan vara nog så svårt men att sen göra det utan dagsljus är bara lite svårare.

Här är lite bilder till!

Foto:Annika



3 kommentarer:

Lina sa...

Det kommer att bli så fint!! Roligt att du delar med dig till oss alla!

cicci sa...

HEJ !
Va kul att du tittade in hos mig så at jag hittade hit! Ska bli mycket spännade att följa, det ser jättefint ut! Vi får ha varandra att stötta sig emot för det är en tuff resa med både motgångar och glädjestunder!
Ha det gott!
kram Cicci

Eva i Halmstad sa...

Hej de är skönt att ha ett bra tak, vi la om vårt för 2 år sedan och de känns bra.
De blev väldigt fint ert tak.
ha en go helg, Eva.