fredag 4 april 2008

Fredag IGEN!

Huj, vad tiden går. Det har varit ont om inlägg senaste tiden men det får bli bättring.
Jag fick en utmaning för väldigt längesen av Guldkorn i min vardag, att utse bäst och pest i mitt hem just nu.
Pest just nu är någon som inte går att fånga på bild men som vi upplever varje dag, vårt avlopp behöver slamtömmas och det gör sig påminnt inne i huset genom en underbar doft, vissa dagar väldigt mycket och andra dagar inte alls. Men det är pesten just nu!
Det bästa just nu är min nya dammsugare. Med 200 kvm boyta att städa är en bra dammsugare ett måste den gamla gick sönder mitt i en städning och sen har vi varit utan ett tag, hur jobbigt som helst. Så det bästa just nu är min röda goding... hi hi
Nu tror alla att jag gillar att städa men ni som känner mig vet att det är precis tvärtom, men det blir roligare med saker som fungerar.



Annat kul som händer är ju bloggträffen i slutet av april, det ska bli väldigt roligt att träffa allihop och hela utflykten ska bli spännande.

Tills dess hoppas jag att våren kommer på allvar, i min trädgård har jag upptäkt nya växter, eller rabarbern är ju en ört. Men den är iallafall på väg upp.

Ha en trevlig helg allihop!

KRAM

5 kommentarer:

Elzie sa...

Vilken häftig dammsugare du köpt. Nej, inte är det kul att städa, men som sagt, det går lättare när sakerna funkar.
Åh, rabarbern på väg upp. Måste gå ut och titta i morron om den är det här också.
Hoppas ni får en bra helg.
Kram Elzie

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

ja så mysigt med allt som gror nu!!!Våra rabarber har med tiat upp så näpna o söta så..!!

Ha en skön vecka!!
~~* W I T H ♥ L O V E *~~
Millan

hemtrevnad marie sa...

Hej du!!
Jag tror bestämt att din röda goding är en kusin till mitt "husdjur", som jag hade ute på min blogg igår...
Ha det gott

Guldkorn i min vardag! sa...

Vilken turbomaskin, med den avverkar du 200kvadrat i ett nafs!
Ser så härligt ut med rabarberknopp,här lär det nog dröja innan vi ser dom.
Har du varit till Tyskland?
Kram Ulla-Bella

Lilla Blanka sa...

Åh har rabarberna kommit upp så mycket redan..måste kolla i vårt trädgårdsland nästa gång jag ger mig ut.
Längtar efter en gooood rabarberpaj nu *slurp*
Mia