måndag 16 juni 2008

Där stod både jag och fåglarna med lång näsa.......

Jag trodde att kampen om fruktträden i min trädgård skulle stå mellan mig och fåglarna, men tji fick vi allihopa. Stormen som drog i veckan förbi har skördat nästan all frukt på träden. Det är så torrt att träden inte håller kvar frukterna.

När jag kom ut och såg förödelsen var det nästan så jag grät, och sen räfsade jag......

.........plommon.......


...........körsbär.........


och äppelkart......


........ i mängder.......

Hoppas att alla ni klarade er bättre i stormen!

Helgen i övrigt har varit lugn. I lördags var vi på konsert i Malmö, Dolly Parton!! Säga vad man vill men en sån pipa i den lilla kroppen.... Både jag och sambon fick mersmak!

Kramar från Lindesnäs!

1 kommentar:

Guldkorn i min vardag! sa...

Det skär i hjärtat att läsa om storm och torka så trist, oj oj.
Ser att ni ska måla om, snygg färg.
Ville bara titta in och önska en solig och skön sommar, ha det gott vännen.
Kram Ulla-Bella