fredag 13 juni 2008

Fasadfärg...

Det är svårt att välja fasad färg, det här är vad vi är inne på just nu. Vi kan ju lyxa till det med att måla upp det på huset eftersom allt ska bytas ut. Det jag funderar på är den röda nyansen, kanske den skulle vara lite mörkare. Som sagt det är svårt, vad tycker ni??


På den ena gaveln har min sambo gjort klart vindskivor och målat dom i den gröna färgen. Det ser lite lustigt ut mot det gula. Även ytterdörrarna kommer att bli röda.


Ha det så bra allihopa!


Stora Kramar

6 kommentarer:

My Lovely Things sa...

Hej hopp!!
åh vad fint!! Jag tycker att färgsättningen är jätte fin..Det är så trevligt med gamla hus och att ha fler färger runt fönstrerna det blir ett sånt djup..fint med det röda och gröna ihop..ser så fint gammaldags ut..

Nu har jag målat trappstegen ennnu en gång..Nu är det dags att städa och röja..resten av huset har liksom förfallit..

krma anna

Annika sa...

Hej!

Vad fint ni har det! Färgsättningen är jättebra, men håller med om lite mörkare röd. Jag vill också ha ett gammalt hus!!! Mitt är från 1971, men invändigt syns det snart inte längre :) Kramar Annika.

Lina sa...

Jätte fint!! KAnske kunde varit en nyans mörkare, fast det spelar egentligen inte så stor roll, för det var finst som det var!! Då vet du vad du gör efter midsommar!

Inne o uteliv sa...

Det ser jättefint ut tycker jag! Men det här med att färgsätta hus är inte det lättaste. Vi hade inget val, vi var tvugna att måla rött enl. kommunen. Det passar väldigt bra så det gjorde inget. Men vi valde Faluljusröd istället för den traditionella mörkare.

Ha en skön helg.
Kram!

Ann-Catrin sa...

Godkväll!
så flitiga ni är... jag tycker det är oerhört svårt med färgsättning.. men tycker att det du visar blir kanon... passar in på ert hus och omgivningar.. och det är viktigt!
Ha det gott kram A-C

Solsjö - Under en vind sa...

Det ser verkligen fint ut!

När jag ser ditt salt och pepparkar grämer jag mig faktiskt lite att jag inte köpte de sex kryddbukarna i den serien...de är sååå fina! Å jag är med på bilden med bullarna....hi hi....väl dold...

Hoppas att du haft en skön helg! Här har pappa/barnens morfar varit på besök under hela lördagen så idag är det lugnt.

Ha det gott, kram!