torsdag 5 juni 2008

Lite ljusstakar och annat sött!

Igår var jag och hälsade på min syster . Vi satt på en filt i trädgården, hon, jag och min underbara systerson, och drack saft och åt frusna kanelbullar. Det var tjusigt.
Efterhand som vi gick igenom allt som hänt inser jag att jag inte berättat för henne om bloggen, jag är en något tankspridd person så sånt händer....... alldeles för ofta....... :-}

Så till syrran: Välkommen hit!!

På bloggträffen för en månad sen köpte jag en ljusstake av Malin i hennes underbara Butik Unik. Den var trearmad och hos Countrystyle hade jag sett enkla ljusstakar av samma typ. Jag köpte två och nu bor dom hemma hos mig. De var av samma storlek och typ som den andra och blev helt perfekta som komplement till den stora.


Här står den ena i kvällssolen brevid ljuspåsen från Butik Unik och min fina Mårbacka.


Den andra hamnade i "salongen" där jag äntligen fått upp lite gardiner... *skäms* det tog bara 7 månader.... (Ursäkta den dåliga bilden.)

En liten bild på ett gäng i gräsmattan som jag inte kan med att köra av med gräsklipparn, dom kanske är ogräs men det spelar ingen roll. Tusenskönorna har blommat sen februari och för den uthålligheten är dom värda att få stå ifred!

Tusen tack för alla era söta kommentarer och för att ni tittar in här emellanåt! Renoveringsarbeten är ju sega historier så det händer inte alltid så mycket revolutionerande här på Lindesnäs, men så är det nog för alla.

Igår när jag lämnade bullkalaset, fick jag en kram och puss av min lille systerson. En stor blöt puss mitt på munnen blandat med jord, snor, saft, bullsmulor och kärlek. :) *lycka*

Jag önskar er alla en sån puss idag!

Soliga Hälsningar från Lindesnäs

6 kommentarer:

Lina sa...

Låter underbart! Tack för en trevlig eftermiddag idag!!

Lilla Blanka sa...

Hej Annika!

Vad kul det var att träffas igår igen! Vi får ha bloggträffar oftare, man hinner ju få abstinens emellan träffarna *hihi*

Såg inte vad du köpte igår hos Kicki, men gissar på en emaljskylt, för de var ju populära bland vårt lilla gäng :)

Har funderat på att han nån liten träff här i Göteborgstrakten, det finns en massa fina ställen jag vill visa er..får klura vidare och återkomma :)

Kram
Mia

Elzie sa...

Var du också med på bloggträffen? Ni verkar ha haft så roligt. Kanske man kan få komma med nästa gång???
Snygga ljusstakar du köpt.
Hoppas du har en bra vecka.
Kram Elzie

Linneagården sa...

Vilken härlig gård du har. Kul att hitta in till nya bloggerskor!

Trevlig kväll /madelene

Gårdsromantik sa...

Du här segar det verkligen fram också!
Vilken ljuvlig ljusstake!

Kram Maud

Syster vit sa...

Jag kikade på den ljusstaken när jag var på countrystyle sist, men den kom inte med mej hem, den gången, den är väldigt fin tycker jag. Skulle vara kul att gå på någon bloggträff och bara bubbla inredning. Kram Liselott.