tisdag 26 februari 2008

Helgen som gick...

Plåtslagaren har varit flitig och i helgen var det min sambo som var flitig... han snickrade allt vad han orkade för att plåtis skulle ha ännu mer att göra.

I lördags var vi på födelsedagsfest och kom hem nån gång mitt i natten, då gick vi ut i stallen och målade några vindskivor och frambrädor som skulle upp på söndagen.

Kanske man börjar gå överstyr när man målar brädor till halv tre på natten. Men dom kom upp iallafall!


Plåtslagarn har gjort ett jättefint jobb!

Helgen var blåsig och det lyckades såklart bli strömavbrott i fredagskväll när jag satt ensam hemma i soffan och tittade på film! Jag redde ut situationen med en hel arme av stearinljus!

Strömmen kom snabbt tillbaks så jag fick se klart filmen och jag han se vem som åkte ur Let's Dance.
Filmen jag såg heter "Stardust" och var verkligen en mysig film, lite magi och häxor och en massa kärlek!! MUMS!

Ha det så bra, just nu öser regnet ner så jag skickar lite soliga hälsningar till er!

Kram

Våren släpper inte taget!

5 kommentarer:

Lina sa...

Guud så fint det var!! Jag skrattar fortfarande efter ditt utryck om hur din morgon var! Råkade säga det till din Sambo med glimten i ögat, hoppas inte det gjorde något.....Blev bara ltie full i skratt av att jag vad jag skulle sagt. Hoppas att du fortfarande ringer om du behöver prata!!!

Guldkorn i min vardag! sa...

Verkligen skickliga hantverkare det blev jättesnyggt plåtarbete. Kul med efterfest i uthuset och samtidigt göra nytta:-)
Mys pys med strömavbrott och levande ljus. Det har väl blåst förskräckligt mycke hos er under helgen.
Skönt att se att våren inte ger opp iaf.
Snälla goa du skicka den hit!!!
Kram Ulla-Bella

Cin sa...

Mitt-i-natten-målare!! Då måste man verkligen vara tvungen att sätta upp vindskivor dagen efter för att man ska få det för sig! Fast är man bara två är det ju klart lite roligare.
Plåtjobbet ser supersnyggt ut.
Kram Cin.

Eva i Halmstad sa...

Härlig med alla fina bilder.
Man får lite andra värderingar när man börjar renovera, man njuter över en skorsten som fått ny plåt. Vi la om vårt tak för några år sen, så jag för står.
Våren har kommit en bit , jag har blåsippor i min trädgår och skillorna har börjat titta upp ur jorden.
Ha de gott.
Eva.

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Wooow, vilket stort vackert hus!!

ja visst är det kul när de små liven börjar krypa upp....de är efterlängtade måste jag ju säga;)

Millan